A gömbcsukló szinte mindenhol található az autó kialakításában. A hátsó ajtót emelő-tartó teleszkópos csatlakozásban, a váltókarban, vonóhorogban is találkozhatunk ezzel az alkatrésszel. A mozgásátviteli megoldásának köszönhetően, hosszasan lehetne sorolni, hogy milyen előnyei vannak. A legmegszokottabb helye mégis a futómű kialakításában van. Ez a kis alkatrész egyenlíti ki az egyenetlen útról érkező mozgást a karosszéria felé. A gömbfej főleg a független felfüggesztésű futóműben kap nagyon fontos szerepet. A gólyalábas változatoknál egy gömbfej van egy oldalon, míg a többlengőkaros kidolgozásoknál több gömbfej is együtt tud dolgozni. Itt speciális gömbfejekkel találkozhatunk. Nem végez elforduló mozgást, így az alkatrész belsejében korlátozva van a mozgás lehetősége. A gömbfej felépítése éppen ezért nagyon egyszerű. A merevhidas és laprugós kialakításoknál nem fogunk gömbfejjel találkozni, de mindenképpen fontos megjegyezni azt is, hogy ezeknél a típusoknál nagymértékben csökken az utazás komfortja is.