Egyes vállalatok nemcsak a felszerelésük modernsége vagy milyensége miatt képesek jobban haladni, sikeresebbek lenni, mint a többiek, hanem egyéb tényező is befolyásolja ezt. Leginkább maga a kliensközpontúság, ami miatt kapja egyik vagy másik nyomda Budapest közeléből a legtöbb megrendelést, míg a többi a modern felszerelése ellenére sem kapja meg ugyanezt.
Ebből következik, ha kevesebb megrendelővel szembesül az egyik nyomda, akkor annak óhatatlanul fel kell emelnie az árakat ahhoz, hogy fenntartsa önmagát, fizesse a munkásait és termeljen egy kis profitot is abból a kevés megrendelőből.
Míg az a nyomda, amelyik ad a megrendelő véleményére, azzal közreműködve és egyetértésben dolgozik, alacsonyan tarthatja az árakat ahhoz, hogy ugyanazt vagy még jobb profitot termeljen magának, mint az előbb említett versenytársa. Tehát, önmagában az emberi tényező nagyban befolyásolhatja egy-egy nyomda sikerességét.
Ennek eléréséhez viszont komoly munka és válogatás szükséges a munkaerő felvételkor, hogy a vállalat humán erőforrása úgy lássa el a feladatát, hogy a kliens lehessen a legfontosabb személy a nyomdában. Néhány nyomda Budapest területén már felismerte ennek fontosságát és ennek alapján cselekszik.