Annak ellenére, hogy az emberek nagyon sokat szoktak panaszkodni az életszínvonal, az életminőség és a körülmények miatt, az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy egyre jobb életet élnek. Ez főleg az európai, észak amerikai és a fejlett ázsiai országokra érvényes. Az életszínvonal javulása rengeteg vonatkozásban érhető tetten. Kezdhetjük azzal, hogy az említett országokban az emberek többségének megvan a mindennapi betevő falatja, sőt, nagyon sokat el is dobnak.
Aztán ott van a szórakoztató elektronika. Ma már szinte mindenkinek van legalább egy okos telefonja, nem beszélve a számítógépekről, tabletekről, laptopokról és a számos kütyüről, amelyek jelen vannak a mindennapjaikban. A kocsik számának megsokszorozódása is ugyancsak arra utal, hogy a világnak ezeken a részein azért nem olyan rossz az élet. Sőt, egyes felmérést végző cégek véleménye szerint, amihez az ADAC is csatlakozik, ma már egyre inkább SUV és crossover típusú autókat keresik az emberek. Nyilván, hogy ezek a típusok sokkal többe kerülnek, mint egy átlagos, alsó vagy középkategóriás családi autó. Ugyanakkor a fenntartásuk is sokkal jobban kiüríti az ember pénztárcáját, hiszen nagyobb a fogyasztás, drágább az alkatrész és a gumiabroncsok is nagyobb méretűek. Ezek mind olyan tényezők, amelyeket fontolóra kell venni a vásárlás előtt. Hiszen hiába vásárol valaki egy SUV vagy crossover típusú autót, ha később nem tudja fenntartani. Azonban a felmérésekből kiderül, hogy az emberek nagy része kedveli ezeket a gépkocsikat.
Ráadásul a nagyobb költségek ellenére egyre többen engedhetik meg maguknak, hogy nagyobb méretű autókkal furikázzanak, még a forgalmas városokban is. Tehát, ahogyan emelkedik az életszínvonal, úgy egyre nagyobb szükség lesz a SUV és crossover típusú autókra. A felmérés arról is árulkodik, hogy a szóban forgó gépjárműveket, főleg a hölgyek kedvelik jobban. A feltett „miért” kérdésre az volt a válasz, hogy nagyobb biztonságot nyújtanak, mint a kisebb méretű családi autók. Tehát, a jövőben valószínűleg sokkal többen fognak ilyen gépkocsit vásárolni, amit a gyártóknak semmiképpen nem szabad figyelmen kívül hagyniuk.