Egy webáruház esetében, pár apró beállítás is sokat számíthat, nemcsak a felhasználók megítélésében, hanem akár SEO szempontból is. Ezt szem előtt tartva, az Opencart megalkotói olyan, elsőre lényegtelennek tűnő, mégis fontos részletekre is figyeltek, amelyek megkönnyítik az oldal használatát és a keresők előírásainak is eleget tesznek.
Például egy adott kategóriát, amire sokan kattintnak rá, ki lehet tenni a felső menübe. Ha egy almenü lista túl hosszú, akkor azt két oszlopban is meg lehet jeleníteni. Két ugyanolyan nevű terméket is fel lehet vinni úgy, hogy egyedi SEO linket kapnak, így a webáruház tudni fogja, hogy mikor melyikről van szó.
Az Opencart weboldalakon alapértelmezetten minden kategória mellett megjelenik, hogy hány termék található benne, de ezt akár ki is lehet venni, amivel nagyszámú árucikk esetén, jelentősen gyorsítani lehet a megjelenítést. Az Opencart számos ilyen és hasonló beállítást enged meg, amiket érdemes átböngészni, hogy mindig az adott webshopnak megfelelően legyenek kiválasztva, mert csak így lehet igazán gyors és felhasználóbarát.