A keresőoptimalizálás lépései weboldalanként változnak. Vannak közös elemek, de egy alapos elemzés dönti el, hogy pontosan milyen stratégiára lesz szükség a pozitív eredmény érdekében. Éppen ezért, a SEO árak is különböznek.
Meg lehet szabni például egy PR cikk megírásának és a világhálóra kihelyezésének értékét, azonban látatlanban nem lehet tudni, hogy hány darabra lesz szükség a látványos változásért, illetve milyen más eszközökre lesz szükség, amivel az oldal a Google által jobb értékelést kap.
Így a SEO árak mindig csak egy támpontot adhatnak, megmutathatják, hogy körülbelül mire számíthatunk, de lehet ennél kevesebb vagy jóval több is. Egy konkrét összeg vonatkozhat egy bizonyos mennyiségű cikk megalkotására és megjelenítésére, de a teljes folyamatra nem, amíg a szolgáltató nem nézi át aprólékosan, hogy mivel is van dolga. Az is lehet, hogy a megbeszélt dolgok végén, az ügyfél újabb szintet lépne, ami további feladatokat szül, így a SEO árak megint változni fognak, ezért tényleg beláthatatlan, hogy mi lesz a vége.