Manapság eléggé gyakori jelenség az online piac rendkívüli telitettsége. Az ember ha rákeres egy termékre, rengeteg oldal ugrik elő, ahonnan megvásárolhatja azt, amire vágyik. A webáruházak már-már versengenek a vásárlókért. Hatalmas erővel zajlik az online ügyfélszerzés, aminek során mindegyik cég szeretné, ha a legtöbb ügyfél az általa kínált terméket rendelné meg. Mi is ez online ügyfélszerzés? Talán ismertebb a lead generálás megnevezés.
Ez egy olyan módszer, ami segít, hogy egyre több értékesítési lehetőséget biztosítunk a potenciális vásárlóknak. A lényeg, hogy minél több olyan hirdetési módszert alkalmazzunk, aminek a segítségével nagyobb számú vásárló látogat el a kívánt webáruházba és lehetőleg onnan vásároljon vagy rendeljen. Az ilyen kampányalapú ügyfélszerzésnek tulajdonképpen négy alapvető módszere van, amelyeket általában együtt alkalmaznak. Ezek a következők: CPC, SEO, tartalommarketing és közösségi média. A CPC olyan hirdetést jelent, amiért csak akkor kell fizetni, ha valaki rákattintott.
Ha kirakunk egy hirdetést, akkor csak abban az esetben kell fizetni érte a hirdetéskezelőnek, ha valaki rákattintott és így ellátogatott a kívánt oldalra. A SEO vagy más néven keresőoptimalizálás lényege, hogyha valaki az általunk kínált termékre vagy szolgáltatásra keres rá valamelyik böngészőben, akkor a saját oldalunk linkje is ott szerepeljen az első találatok között. A tartalommarketingnek több alegysége van, azonban mindegyik célja, hogy pozitív benyomást keltsenek az emberekben a saját cégünkkel, termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatban. Mindezt olyan formában, hogy a potenciális vásárlók ne vegyék tolakodásnak a hirdetéseinket, vagyis ne legyen szembetűnő a reklámjellege.
Az online ügyfélszerzés módszerének talán a közösségi média az egyik leghatékonyabb alappillére, hiszen egy kampánnyal, ami ezen a csatornán keresztül zajlik, hihetetlenül gyorsan elérhetjük az ügyfeleket, továbbá újakat szerezhetünk. Ha igénybe szeretné venni az online ügyfélszerzés lehetőségét, keresse a Dog & Pony céget!